pondělí 2. prosince 2013

Africké umění aneb Museum of National History New York poprvé

Když jsem se vrátila z New Yorku, tak jsem vás varovala, že vás neminou fotky z muzeí, která jsme tam navštívili. A tak, zatímco všude na blozích začíná advent, já vám přináším prvních pár fotek afrického umění. Při procházení fotek jsem zjistila, že nejvíc mě zaujaly všemožné masky, ale našla jsem pro vás i pár jiných věcí. A teď už tedy nechám mluvit fotky samotné.


V muzeu z nějakého důvodu neměli datace, takže vůbec netuším, jak staré ty masky jsou. Podle toho, co jsem viděla v Metropolitan Museum (muzeum umění), tak bych skoro řekla, že ty masky jsou víceméně soudobé. Ale bohužel je to jen má domněnka. Masky byly velké opravdu tak akorát na obličej, i když vidět se v nich nejspíš vůbec nedá.


Všechny masky slouží výhradně k rituálům.


A poslední maska, než ukážu něco jiného.


A teď něco, co mě opravdu zaujalo. Nevím, nakolik to je umění, je to spíš praktická záležitost. Když nějakého člena vesnice nebo nějaké zvíře posedne zlý duch, šaman vyrobí sošku s jeho podobou a pak do něj zatlouká hřebíky tak dlouho, dokud zlý duch svou oběť nepustí.



Jak vidno, zvířata zlí duchové opouští snáz než lidi.

A úplně na závěr parádní jehlice do vlasů.


Dnes to byla jen taková rychlovka, ale po minulém nekonečném článku jsem si řekla, že si zasloužíte trochu zvolněný režim. Doufám, že se vám africké umění líbí, protože určitě bude další kolo - z již zmiňovaného Metropolitan Museum.


Žádné komentáře:

Okomentovat