neděle 16. června 2013

Květy pouště a rozbitý počítač

Mému milému se odporoučel harddisk do křemíkového nebe. Dostali jsme se do situace, kdy máme na dva lidi jeden počítač. Navíc má můj milý i některé pracovní povinnosti, které nemůže dělat na americkém počítači, protože nemá nutné programy. Takže po návratu z práce máme na můj počítač dost přetlak, ve kterém vítězí nutnost nad lenošením. Proto dnes bude jen kratičký příspěvek. I když určitě stojí za zmínku, jak si člověk neuvědomí, jak moc soukromá věc je takový počítač, dokud se o něj nemusí dělit. A to je můj milý hodně chápavý uživatel a rozhodně mi nevypíná ani nepřepíná programy ani záložky v prohlížeči. No jo, když je člověku příliš dobře, osud mu prokáže velkou službu, když ho chytne za límec a vyhodí na mráz.



Když jsme sem přijeli, tak mě hrozně překvapilo, jak moc tu toho kvetlo. Dostalo se mi jednoduchého vysvětlení od kolegy - prý tu vydatně sprchlo jen dva týdny před naším příjezdem. To znělo jako velmi věrohodné vysvětlení - poušť se snaží nepropásnout jedinou kapku vody, takže když zaprší aspoň trochu, tak tu rozkvete, co může. Trochu to ale narušuje fakt, že jsme tu přes dva měsíce, během kterých nepršelo, a pořád jsou tu kaktusy (ty převážně), stromy a kytky, které kvetou. Tak jsem zmatená. Asi jim stačí, že se zvedla vlhkost vzduchu ze 6% na 14%. No, ať je to jakkoliv, tato poušť rozhodně není nehostinné místo. Aspoň pro flóru ne. Fauna a hlavně člověk to vidí jinak.

Dnes vás ani nezahltím fotkama, nějak díky těm zmatkům s počítačem nedokážu najít fotky, které jsem určitě vyfotila, když na mě moji spoluvýletníci volali něco na téma: "nezdržuj, tuhle kytku už máš vyfocenou aspoň patnáctkrát." Nemám. Aspoň ne teď. Snad ty fotky ještě někde vyplavou. Tak příjemné pokoukání.

PS: Kytkám nerozumím, fotím je, protože jsou prostě hezké. Pokud někdo tušíte, co jsou zač, můžete mi to sdělit a mě bude ctí jejich jména doplnit.

Opuncie?



Tenhle strom vůbec neztrácí čas a kvete a tvoří plody na jeden zátah.


Tenhle keř se nezatěžuje zbytečnými okvětními lístky. Ví, že v poušti táhne i jen to, je ten květ prostě je.



 Tohle mi připomíná naše pryšce, až na to, že je to keř. Jak vidíte, když kvete, je těmi květy celý obsypaný.



Tento květ patří ke kaktusu, který má zdřevnatělé stonky, takže to už jsou možná kmínky? Nevím. Každopádně dorůstá s přehledem třikrát výš než já.



 Tady je jeden menší exemplář toho kaktuso-keřo-stromu. V levé části fotky vedle zábradlí.



 Tohle tam kvetlo v hotových nadýchaných polštářích.


 Tohle mám někde vyfocené ještě jako samostatné květy. Ale plody to má taky moc hezké. Možná ještě hezčí.


 Tohle bude něco okrasného - vyfoceno v centru města.



 A tohle je kapradina od Tonto Bridge. Nekvete, ale moc se mi líbila.


 A ještě pro zopakování matrixová kytka ze stejného místa:



A až jednou najdu i zbytek foto, tak přidám nášup.

Žádné komentáře:

Okomentovat